Spraakmakers
Wat onderzoekers en ondernemers gemeen hebben? Hun drive en ambitie.
Om het beste resultaat te halen: efficiënt en onderbouwd, creatief en
innovatief. Om hun vak of bedrijf op de kaart te zetten: in België,
Europa of de wereld. Ondernemers en onderzoekers helpen elkaar vooruit.
Vanuit hun expertise, met eenzelfde doel voor ogen. Benieuwd hoe? Deze ‘spraakmakers’ getuigen hoe je bedrijf beter wordt van onderzoekers aan jouw zijde.
Per seconde gaat vijf ton staal verloren door corrosie.
Corrosie weegt daardoor zwaar door op de wereldeconomie – zwaarder dan we op het eerste gezicht zouden denken. De IMPACT-studie van NACE rekende in 2016 voor dat wereldwijd 3,8% van ons bruto binnenlands product opgaat aan het voorkomen of herstellen van corrosie - meer dan 500 miljard EUR voor de Europese Unie alleen!
Een samenwerking die blijft plakken
Yannick en Fabrice, twee jonge ondernemers, voerden de eerste experimenten voor een productie van biogebaseerde lijm thuis in hun keuken uit. Met succes. Zo gingen ze zoek dus naar een partner voor verder advies en om de experimenten uit te voeren in de meer gecontroleerde, wetenschappelijke omgeving van een laboratorium. Want een keuken is geen labo.
Gestructureerde creativiteit, dat werkt. Echt!
Een goed idee of product? Toets het aan de markt, dan weet je meer en beter. Vraag maar aan de start-up Finix. Ze zagen een gat in de it-freelancemarkt en legden het open en bloot op de brainstormtafel met Innowiz, een creativiteitsmethode ontwikkeld door Howest Industrial Design Center. Het resultaat: ze ontdekten een nog groter gat in de markt om hun pijlen op te richten.
Interesse om samen te werken?
Vertel ons meer over jouw project. Dan bekijken wij hoe we jou vooruit kunnen helpen.